Die extra 2 bestandjes tijdens downloaden ???

Heeft u hulp nodig bij de installatie van Zorin OS? Aarzel niet en stel uw vragen hier.
Plaats reactie
luvene

Die extra 2 bestandjes tijdens downloaden ???

Bericht door luvene » 12 aug 2019, 11:52

Hoi,

Ik heb Zorin 15 nu via Rufus op een 4Gb USB stick staan. Ik kreeg een volgende melding :

"Nu zal u voor de eerste keer (de volgende keren niet meer) een berichtje krijgen dat er nog twee installatie bestanden moeten gedownload worden.
Dat zijn de bestanden ldlinux.sys en ldlinux.bss, deze beide bestanden worden opgeslagen in een mapje waar Rufus is opgeslagen in de map Downloads.
Klik op de knop “Ja” om die beide bestandjes te downloaden."

Moet ik deze 2 bestandjes ook op de USB Stick zetten? Staan bij mij nu op de desktop in een mapje "rufus_files". Denk het niet want dan had ik het wel gelezen maar ik ben een twijfelaar en ben liever maar zeker......

Greetz,
Johan

Anjo
Been thanked: 1 time

Re: Die extra 2 bestandjes tijdens downloaden ???

Bericht door Anjo » 12 aug 2019, 12:05

Ik gebruik Rufus al een jaar of 5 maar kan me niet herinneren die melding ooit gehad te hebben.

Ik zou ze gewoon in de map zetten waar je als eerste Rufus in gedownload hebt ( is dat die map op buroblad? Of anders de downloadmap)
Ik denk dat Rufus ze nodig heeft om goed te weren.

luvene

Bericht door luvene » 12 aug 2019, 12:13

Ik bedoel eigenlijk of ik deze 2 bestandjes nodig heb voor de installatie op mijn andere PC...... In dat geval zal ik de bestandjes ook op de USB stick moeten zetten. En indien ik deze op de USB stick moet zetten, waar op de stick? In de ROOT of in een specifieke map?

Zorinhendrik
Site Admin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Zorinhendrik » 12 aug 2019, 14:58

Hoi beste Luvene,

Laat die twee bestandjes gewoon maar voor wat ze zijn. Het zijn twee bestandjes die bij Rufus horen om goed te werken, niet op de USB-stick van Zorin OS 15 Core.

Je mag ze ook gewoon verwijderen voor mijn part maar dan zullen ze opnieuw automatisch gedownload worden bij het eerstvolgende gebruik van Rufus en in de map gezet worden waar Rufus is opgeslagen.

Gewoon de opstartbare USB-stick aanmaken en daarna gebruiken op de pc waar je Zorin OS 15 Core wilt hebben.
 ! Bericht van: Zorinhendrik
Opgelet
de handleiding die jij nu leest is voor een dualboot bedoeld, dus een tweevoudige opstart van zowel Windows 10 en Zorin OS 15 Core.
Ik moet nog een handleiding schrijven voor een enkelvoudige opstart van Zorin OS 15 Core, veel verschil zit er niet in behalve dat je bij installatietype kiest voor "wis schijf en installeer Zorin OS"
install zorin alleen 1.png
install zorin alleen 1.png (69.23 KiB) 21 keer bekeken
install zorin alleen 1.png
install zorin alleen 1.png (69.23 KiB) 21 keer bekeken

luvene

Bericht door luvene » 12 aug 2019, 16:15

Hoi Hendrik,

Dank, ik ga er denk ik morgen aan beginnen. Dat komt wel goed dat standalone installeren. Die melding zie ik wel. Zoals gezegd, ik ros die Windhoos troep volledig van mijn kleine PC.

Groet,
Johan

Plaats reactie