2e harde schijf automatich mounten
2e harde schijf automatich mounten
Mijn laptop heeft twee harde schijven , een M2 met daarop mijn OS en een 500 GB 7200 rpm schijf die ik gebruik om data en downloads op te slaan.
Nu zijn de mappen Dokumenten, Afbeeldingen en Downloads netjes via t menu verplaatst naar D schijf maar ik moet elke keer na opstarten via persoonlijke map of bestanden de D schijf aanspreken voordat die 3 mappen bereikbaar zijn.
Is er een oplossing zodat de D schijf ook meteen mee opstart??
Nu zijn de mappen Dokumenten, Afbeeldingen en Downloads netjes via t menu verplaatst naar D schijf maar ik moet elke keer na opstarten via persoonlijke map of bestanden de D schijf aanspreken voordat die 3 mappen bereikbaar zijn.
Is er een oplossing zodat de D schijf ook meteen mee opstart??
Re: 2e harde schijf automatich mounten
Gedaan , maar werkt helaas niet.
Ga me de routine maar eigen maken eerst na opstart de Data schijf te mounten.
Ga me de routine maar eigen maken eerst na opstart de Data schijf te mounten.
Heb eens gedaan met externe HDD bllijkbaar werkte het.
Heb je zo gedan als in afb.?

Mvg
d'anvers
Heb je zo gedan als in afb.?

Mvg
d'anvers
IK ga die instelling terugdraaien want nu kan ik opeens geen afbeeldingen meer opslaan, moet eers Data schijf aanspreken en dan de map afbeeldingen.
Zet dus schuifje weer naar links en hoop dan weer meteen te kunnen opslaan
Op buroblad komt nu trouwens wel de lokatie van de dataschijf te staan , maar moet m alsnog eerst mounten.
Zet dus schuifje weer naar links en hoop dan weer meteen te kunnen opslaan
Op buroblad komt nu trouwens wel de lokatie van de dataschijf te staan , maar moet m alsnog eerst mounten.

Ja Anjo denk dat het beter had geweest bij installatie van Zorin ...OS op je SSD en home partitie gemaakt op de HDD.
Zelf nog nooit gewerkt in Linux met 2 HDD.
Mvg
d'anvers
Zelf nog nooit gewerkt in Linux met 2 HDD.
Dit werkt goed in Windows of het in Linux ook zo is?Ja weet het nietNu zijn de mappen Dokumenten, Afbeeldingen en Downloads netjes via t menu verplaatst naar D schijf maar ik moet elke keer na opstarten via persoonlijke map of bestanden de D schijf aanspreken voordat die 3 mappen bereikbaar zijn.

Mvg
d'anvers
lees dit eens door Hoe je /home folder naar een andere partitie verplaatsenHet kan wat veel werk lijken, maar het is ook een interessante oplossing mocht je een machine hebben met een kleine SSD en je bouwt een extra grotere HD bij in je PC.
Om alles te lezen klikken rechtsonder Continue: Partities bewerken

Mvg
d'anvers
Gelezen.
Ik ga dat een aantal malen lezen en dan eens heel voorzichtig proberen.
De Data schijf is dev1 en staat in NTFS, omdat ik eerst dualboot met Windows gebruikte.
Dev2 is de M2ssd waarop Zorin staat.
Ik ga dat een aantal malen lezen en dan eens heel voorzichtig proberen.
De Data schijf is dev1 en staat in NTFS, omdat ik eerst dualboot met Windows gebruikte.
Dev2 is de M2ssd waarop Zorin staat.
Hoi Anjo al geprobeerd?Is wel zo dat die handleidingen van Alain voor 99.9 % oké zijn hoor!Ik ga dat een aantal malen lezen en dan eens heel voorzichtig proberen.
Spijtig genoeg kan ik het zelf niet testen.
Mvg
d'anves