Linux Mintxxx  [OPGELOST]

Heeft u hulp nodig bij de installatie van uw besturingssysteem, dan kunt u hier uw vragen stellen.
stegiman

Re: Linux Mintxxx

Bericht door stegiman » 29 aug 2019, 23:52

Zo juist had ik eindelijk tijd om op een oude laptop van 10 jaar mint 19.2 XFCE 64 bits te installeren.
Totaal geen probleem.
Deze keer koos ik voor installatie bij live usb-stick en dus niet bij opstart.
Het werkt precies hetzelfde als bij opstart doch iets aangenamer.
Ook hier kon ik prefect mijn netwerkprinter installeren en verbinding maken met mijn nas, Linux computer enz.
Draadloos installatie geen probleem.

Wel is er in de menu een verschil met mint 19.2 Cinnamon

Ik mis nog altijd geen Windows 10 want ik heb geen dual boot met Windows 10

Persoonlijk vind ik dat Linux mint meer dan voldoende programma aan boord heeft om alles te doen werken.

Voor branden van iso op usb-stick heb ik Windows 10 helemaal niet nodig.
Ik gebruik gewoon schrijfkopieschrijver voor usb en kies iso en dan kies je usb-stick en start klik en dat is alles.
Je vind dat gewoon bij hulpmiddelen.

Zoek niet te ver als het voor u neus staat.
Gebruik Terminalvenster zou weinig mogelijk want meestal heb je dat niet nodig.

Gisteren werkte ik met LibreOffice Draw om zelf een aangepaste afdruk te maken.
Je kan daarna perfect als jpg opslaan voor iets anders doch ook als ODP om later eventueel aan te passen.

d'anvers
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Bericht door d'anvers » 30 aug 2019, 20:47

@Zorinhendrik
Starte vandaag laptop nog eens op en Popcorn gaf foutmelding iets van kan profiel niet inladen .En hij liep vast ,afsluiten opnieuw gaf niet meer thuis .
Laptop herstart dan ging het wel zomaar film geklikt en het werkte film 1.10 min.laten spelen ging perfecft.Ga morgen nog eens testen ze gingen vandaag het monster komen halen maar geen mens gehoord pfffff.Is het mogelijk dat er toch iets niet juist is?

@Stegiman ,
Misschien in het vervolg je eigen topic maken :D
Wat terminal betreft soms moet je daar wel zijn hoor .Geef voorbeeld.
Nu weet ik niet of die swapneiging op je pc's nodig is ? Indien wel zeker doen hoor ;)
Mvg
d'anvers
“Niemand heeft het vaker verkeerd dan degenen die weigeren toe te geven dat ze het verkeerd hebben”
François de la Rochefoucauld, Frans filosoof (1613-1680)

Uw computer gratis laten herstellen door een vrijwilliger te Zomergem, Antwerpen of Leuven

d'anvers

Bericht door d'anvers » 01 sep 2019, 23:34

Monster word normaal nog eens morgen opgehaald ,word tijd ja wat plaats hier dan in de winkel :gieren:
Toch vandaag test gedaan namelijk 2 voetbal wedstrijden gezien via live stream , wauw wat een beeld 20 inch :mrgreen:
Stream ging echt netjes.
Ook weer ergers op het gedrocht van net dit gelezen ...
Zou d'anvers weten wat Popcorn-time is , want hier geloof ik geen jota van !
Dat men met zo een stokoude laptop videos en series kan bekijken ? Laat me niet lachen hé .
Weer fake news zeker of ne kwakel ... :mrgreen:
ja het oud monster doet het goed op gebied van streamen :mrgreen:
Mvg
d'anvers
“Niemand heeft het vaker verkeerd dan degenen die weigeren toe te geven dat ze het verkeerd hebben”

Uw computer gratis laten herstellen door een vrijwilliger te Zomergem, Antwerpen of Leuven

d'anvers

Re: Linux Mintxxx  [OPGELOST]

Bericht door d'anvers » 02 sep 2019, 18:20

Toestel is opgehaald , eigenaar blij ikke ook :mrgreen:
Zeker met Popcorn-Time (nog eens dank aan Zorinhendrik)vertelde me ja met Vista ook paar keer Popcorn-ime gehad,maar ineens weg.
Ook gemeld geef garantie dat het met Mint blijft werken, is idd niet echt kosjer app :mrgreen:
Hopelijk houd het monster het nog vol tot 2023 dan mocht laptop naar het ziekenhuis zegde eigenaar :gieren:
Mvg
d'anvers

Gesloten