Een raadsel voor mij?

Heeft u hulp nodig bij de installatie van uw besturingssysteem, dan kunt u hier uw vragen stellen.
Plaats reactie
d'anvers
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Een raadsel voor mij?

Bericht door d'anvers » 11 sep 2019, 15:31

Heb toch al veel dual-boots en multi-boots gedaan.
Wat nu is gebeurd snap ik echt niet :doordraaien:
Kies de optie Elemtary OS naast Windows 10 met het schijfje stel de groote in en we zijn vertrokken.Installatie gelukt en ook werkende GRUB menu :mrgreen:
Nu komt de mop...

Afbeelding

Elemntary heeft zich geinstalleerd op de HDD en niet op SSD? Maar op de HDD staat helemaal geen Windows :klop:
Klopt ook want de E en F waren zo wat gelijk verdeeld en nu is van de E deel afgesnoept.
Nu op zich vind ik het niet erg ,blijf mijn ruimte houden op SSD en met 16GB Ram is Elementary snel genoeg :mrgreen:
Iemand verklaring voor dit raadsel(voor mij toch :D )
Bedoeling was dual-boot op SSD.Waar hoe heb ik te snel geklit of iets anders :roll:
Mvg
d'anvers
“Niemand heeft het vaker verkeerd dan degenen die weigeren toe te geven dat ze het verkeerd hebben”
François de la Rochefoucauld, Frans filosoof (1613-1680)

Uw computer gratis laten herstellen door een vrijwilliger te Zomergem, Antwerpen of Leuven

d'anvers

Re: Een raadsel voor mij?

Bericht door d'anvers » 11 sep 2019, 17:42

In Gparted is het zo.
Dit is SSD
Afbeelding

Dit is HDD
Afbeelding

Mvg
d'anvers
“Niemand heeft het vaker verkeerd dan degenen die weigeren toe te geven dat ze het verkeerd hebben”

Uw computer gratis laten herstellen door een vrijwilliger te Zomergem, Antwerpen of Leuven

d'anvers

Re: Een raadsel voor mij?

Bericht door d'anvers » 11 sep 2019, 18:32

Raadsel gevonden :gieren:
Opstartbare USB van Zorin15 gemaakt dan installatie doen en ja de aap kwam uit de mouw :lol:
Bij naast Windows ja het was de HDD!!!Kon dan wel klikken op verborgen partities ja komt SSD te voorschijn.
Ben gepakt door de macht van gewoonte :mrgreen:
Op mijn Medioen zelfde configuratie als deze ,meermaals Linux xxxx naast Windows en was altijd op SSD.Zonder iets tedoen.
Denk dat de configuratie in BIOS niet echt goed is? Misschien door zelf HDD te steken maar ja wat kan ne mens daar verkeerd mee doen?
Maar nog eens ben blij zo als het nu is, alles werkt goed .Maar het triggeerde me wel hoe het kon :doordraaien:
Mvg
d'anvers
:rust:

Plaats reactie