Een overstapper

Hier kunt u zichzelf even voorstellen.
Plaats reactie
Phlamousse
Been thanked: 3 times
    Windows 10 Firefox
Status: Offline

Een overstapper

Bericht door Phlamousse »

Hoi allemaal, al weer een nieuw forumlid. Ik ben gepensioneerd ambulancemedewerker en heb nu meer tijd voor mijn pc passie. Ik draai een dubbel-boot systeem (W11 en nu ZorinOS 16 Core)
Specs: corei7 8700k @ 5.2GHz, RTX 2080ti, 16 Gb memory in een Thermaltake T900 Case met een dubbel loop WC koeling. Loopt als een zonnetje, ben op dit moment niet van plan iets op te waarderen qua Hardware.
Windows 11 is zoveel mogelijk "uitgekleed" ten behoeve van games. Al mijn "werk" doe ik op linux.
Heb een antal jaren ervaring met Linux Mint , het enige nadeel daarvan in mijn situatie is dat mijn GraKaart een "moeilijke " is voor Linux. Steeds moest ik mijn resolutie met de hand aanpassen, en daar had ik genoeg van. Al vele "uitstapjes"naar andere distro's gemaakt, maar deze waren geen van alle stabiel genoeg. Uiteindelijk overgestapt naar Zorin OS, en dat was klaarblijkelijk een goude greep want sinds gisteren loopt de distro als een zonnetje. Mijn info haal ik van Youtube en fora. Ik ben niet in staat om zelf veel terminalopdrachten te bedenken. Kopieren en plakken dus, maar dat werkt eigenlijk tot nu toe uitstekend.
Groet, Frans (Phlamousse)
Zorinhendrik
Site Admin
Has thanked: 85 times
Been thanked: 100 times
    Ubuntu Firefox

Re: Een overstapper

Bericht door Zorinhendrik »

Hey Phlamousse,

Welkom op dit forum, ik ben heel blij dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Het zelf bedenken van terminal opdrachten hoeft niet meer.
dat is zo'n beetje als met de bijbel, die staan al jaren genoteerd in de man-pages.
Dus dat is de gouden kraal van Linux
En het tweede aspect van terminal opdrachten is goed zoeken op Google want er is altijd wel ergens iets terug te vinden van een gelijkaardig probleem.
If Google don't know it, no one knows it.

Amai wat een beest van een desktop heb jij daar op uw bureau staan.
Ik heb ook een beest maar niet zo modern als de jouwe, ik heb bijvoorbeeld nog niet de tpm module voor Windows 11.
Een ferme video kaart!
Mijn echtgenote heeft ook een zwaar beest met Windows 11 en speelt alle dagen World of Warcraft in de fijnste details.

:P 8-) ;) :bravo2: :bravo: :coffee: :thumbsup: :welcome: :succes:
We zijn allemaal amateurs, want het leven is te kort om professional te worden. C. Chaplin
geest
Has thanked: 209 times
Been thanked: 26 times
    Windows 7 Chrome

Re: Een overstapper

Bericht door geest »

Welkom phlamousse
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor a.u.b.”