Protestactie gepland tegen strengere regels rond inkomensgarantie voor ouderen

Hier kan je off topic praten en muziek, grapjes, artificieel intelligentie (AI), filmpjes en wat weet ik nog allemaal posten
Plaats reactie
d'anvers
Site Admin
    Windows 10 Firefox
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Protestactie gepland tegen strengere regels rond inkomensgarantie voor ouderen

Bericht door d'anvers »

Volgende maandag is er om 10 uur een actie gepland aan het kabinet van minister van Pensioenen Daniel Bacquelaine tegen de strengere regels bij de inkomensgarantie voor ouderen. De actie gaat uit van het Franstalige burgercollectief ‘Bende van Razende Ouderen’ (Gang des vieux en colère; nvdr) en van de Liga voor Mensenrechten.

De inkomensgarantie voor ouderen (IGO) is een extra uitkering voor 65-plussers die niet over voldoende financiële middelen beschikken. Sinds midden vorig jaar zijn de voorwaarden om van die uitkering te kunnen genieten strenger geworden en de controles eenvoudiger.

De meer dan 100.000 Belgen die een IGO ontvangen moeten het voortaan op voorhand laten weten als ze langer dan 21 dagen van huis zijn, ook al blijven ze in België. Voor een verblijf in het buitenland moet men de Pensioendienst altijd op voorhand verwittigen.

Maandag zouden zo’n 200 mensen aan de actie deelnemen, waaronder de afgevaardigden van vakbonden en armoedeverenigingen. Een delegatie voorziet een ontmoeting met het kabinet. “Een persoon die verkleed is als postbode zal minister Bacquelaine komen controleren”, legt Sébastien Gratoir van de Mensenrechtenliga uit. Eind januari lieten de organisaties al eens hun ongenoegen blijken over de strengere regels.

bron
Gratis computerhulp België

'Zij die weinig denken, vergissen zich heel veel.'

d'anvers
Site Admin
    Windows 10 Firefox

Re: Protestactie gepland tegen strengere regels rond inkomensgarantie voor ouderen

Bericht door d'anvers »

De meer dan 100.000 Belgen die een IGO ontvangen moeten het voortaan op voorhand laten weten als ze langer dan 21 dagen van huis zijn, ook al blijven ze in België.
Ja beste mensen ben nie verlegen om te zeggen ja ik heb ook IGO!
Dat er controle mag(moet) zij ben ik het volledig met eens!
Maar trop is teveel :doordraaien:
We worden erger behandeld als sportmensen met whereabouts!!!

Vroeger kon je brief krijgen en die moest je dan aanbieden aan het stadsloket en terug sturen binnen de 21 dagen ,niks mee toch?
Nu komt de postbode langs , die vraagd je paspoort ja dit mag al zeker niet!!!Waar is mijn privacy? Buren hoeft niet te weten heb IGO andersom ook niet!
Mis ik 3 controles ja dikke pech dan geen geld meer :oops: dan papiermolen en....kan 2 maanden voor je terug krijgt !
Postbode heeft geen vaste uren...moet ik dan tot 16uur thuis zitten ???Nee toch we zijn mensen op pensioen en geen gevangen van dit apenland!!!!
Sorry moest van mijn hart en is mijn ongezouten mening!
mvg
d'anvers

d'anvers
Site Admin
    Windows 10 Firefox

Re: Protestactie gepland tegen strengere regels rond inkomensgarantie voor ouderen

Bericht door d'anvers »

Nog zo eentje waar ne mens verbitterd van word :electric:
Huisvestingsmaatschappij Woonhaven besliste afgelopen herfst om de drie iconische Kielparktorens af te breken én te vervangen. Hoe die plannen eruitzien, komen de bewoners deze week te weten. Maar intussen is de huur van de sociale flats er wel fors gestegen. “Kan niet”, vindt PVDA dat maandag actie voerde. “Woonhaven moet de huurprijs bevriezen van gebouwen waarin niet meer wordt geïnvesteerd en die niet meer aan de kwaliteitsnorm voldoen.”

Begin dit jaar is een nieuw berekeningssysteem voor sociale huurders ingevoerd. Zo wordt er naast het samentellen van de inkomens van de ingeschreven bewoners en de gedane energierenovaties óók rekening gehouden met de virtuele marktwaarde van de sociale woning. Ligt die in een buurt met vrij hoge private huurprijzen, dan komt er een pak huur bij.
BRON

Vraag me af aan wie je zo iets kan wijsmaken ,iets dat afgebroken word stijgd in waarde?Kan iemand het me vertellen hoor het graag!
Heb ook zelfde situtatie , blok is zo oud als mezelf pff oud :D tgaat ook tegen de grond in xxxxxx.
Als ze natuurlijk aannemers vinden en betalen,want daar vringt het schoentje .Straat achter mij zijn 2 woonblokken zo goed als afgewerkt,maar aannemer doet niet verder zodus de ex bewoners kunnen er niet in .
Mezelf ook opslag van 65 € met mijn inkomen jawadde zouden die pipo's weten wat ze doen?
Buur die werkt opslag 132€
Zen BF hey.Vlaaamse overheid heeft da goe gevonden , vroeger schatte ne notaris de waarde , nu ne pipo van hun.
Inerdaad woon ik mooie groene buurt alles bij de hand winkels openbaarvervoer en....aan de overkabt van straat idd.allemaal privé kun je niks huren onder de 700€.maar snap het verhaal echt niet dat mijn rotkot in waarde stijgt...wie wel????????
Mvg
d'anvers

stegiman
    Linux Chrome
Been thanked: 22 times

Bericht door stegiman »

Het klopt niet helemaal.
Maximaal 21 dagen in buitenland is geen probleem.
Meer dagen moet je dat melden tot maximaal 6 maanden
Als de postbode 3 keer bij uw geweest en je bent niet thuis dan krijgt je een brief om een verblijfsbewijs te laten invullen in de gemeentehuis binnen de 5 dagen.

Meld je niet dat je meer dan 21 dagen in buitenland bent dan krijgt je boete.

Ze zijn daar toch duidelijk in.

Wat betreft huren van woning ligt moeilijker.
Het is correct als het aangepast is volgens inkomsten. En dat is mijn mening toen ik hoorde.
Iemand die weinig verdiend en later goede inkomsten heeft vind ik eerlijker dat men huur verhoogd.
Men is nog aan het bespreken of er hier en daar nog wat aangepast kan worden.
Ik hoop ten goede voor mensen met lage inkomsten.

d'anvers
Site Admin
    Windows 10 Firefox

Bericht door d'anvers »

hoi stegiman,
Als de postbode 3 keer bij uw geweest en je bent niet thuis dan krijgt je een brief om een verblijfsbewijs te laten invullen in de gemeentehuis binnen de 5 dagen.
Nu nog eens mijn vraag vind je dit normaal??Indien ja geef me uitleg.
Oud systeem was veel beter ; brief en 21 dagen tijd!
Stel je zegd hey d'anvers kom eens weekje bij ons logeren , ja dan moet ik bellen ben week weg ...wie weet moet ik ook bewijzen waar?
Vind je da nornaal soms?Invilla poitica heb wel rare dingen gehoord , zowel van de oppositie als meerderheid !
Volg die die dingen wel op, en als niks veanderd zal iki eenmans actie voeren..namelijk volgende ga naar de lidl ga bellen(is gratis) hallo ga nu na de lidl>>> later ga ik na de aldi/delhaize/gb /en ....ga altijd bellen...en als ze vragen waarop bel je?Ja weet nie wanneer postbode komt !!!
Het is correct als het aangepast is volgens inkomsten. En dat is mijn mening toen ik hoorde.
Daar ben ik voor het 100% oneens mee!!!
Mijn inkomen stijgt niet ja 10€ of zoiets ,moet ik dan voor 65€ meer betalen??Hoor het graag
Las in de krant gemiddelde 29€ was !!!In mijne bouw nog geen mens gehoord die maar 29€ opslag heeft!!!
Tegendeel allemaal 65€ en werkende of beter penion.Gaat het over 130€!!!
in je ogen normaal soms ?Ga je straffer vertellen alle jaren ging mijn huishuir naar benden ,heel normaal word minder en minder waard...tot ze ne pipo van de vlaamse overheid hebben gevonden die zijn prijzen maakt en ja er zen 17 punten goe gevonden van de maffia andere woorden heb ik nie voor die mensen !!!
Mvg
d'anvers

Plaats reactie